Sokan azért nem merik root-olni a telefonjukat, mert nem akarják elveszíteni a garanciát. Elvileg valóban garanciavesztést von maga után, azonban logikusan csak akkor, ha a szerviz bizonyítani tudja, hogy root-olás történt.
A legfontosabb alapelv, hogy igazából nem a telefont, hanem a rajta futó operációs rendszert root-oljuk. Ez azért fontos ebben az esetben, mert ez azt jelenti, hogy ha feltelepítjük valamelyik, a telefonhoz a gyártó, vagy szolgáltató által szolgáltatott eredeti ROM-ot, azzal biztosan visszaállítjuk az eredeti állapotot, eltüntetve ezzel a nyomokat. Tehát mielőtt beadjuk a szervizbe a telefont, csak ennyit kell tenni. Ha a telefonnak olyan problémája van, ami miatt ez nem lehetséges (mert mondjuk be sem kapcsol), akkor meg éppen a hiba az, ami elrejti a szerviz elől tettünket. Hiszen, ha a telefonunk odáig sem jut el, hogy ROM-ot cseréljünk rajta, akkor nagy valószínűséggel a szerviz is csak fődarab cserével tud élni. (Ami azt jelenti, hogy kicserélik a telefon belsejét. Azok az idők már elmúltak, amikor egy szerviz képes volt részegységek hibáinak felderítésére, javítására.)

Alapértelmezetten pedig természetesen egyik program sem kapja meg a jogot, csak amelynek ilyen direkt módon engedélyezed. Tehát csak arra kell figyelni, hogy a nagyon ismeretlen programoknak, amelyben nem feltétlenül bízunk meg, ne adjuk meg feltétlenül a jogosultságot.
Extrém esetben annak is van értelme, hogy egyik programnak sem adunk root jogot. Egyszerűen csak arra használjuk a root jogosultságot, hogy például Android Commander segítésével elérjük a /data partíció data nevű könyvtárát. Ez ugyanis azért fontos, mert a programok itt tárolják az adataikat, melyről így már mentést készthetünk. (Például Angry Birds esetén a highscores.lua fájl elmentésével őrizhetjük meg addigi eredményeinket, ha esetleg helyhiány miatt a program ideiglenes törlése válik szükségessé.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése